דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חנויות ורשתות 

מאת    [ 15/09/2008 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 2432 פעמים ]

מה הסוד בעיצוב חנויות ורשתות? אני אמנם לא מעצב פנים, אך כלקוח מתבונן, אני קורא לזה "אפקט הוואוו", שהוא האפקט שמקבלים כמסתכלים על חלון הראווה של חנות, ואז התעצמותו עם הצעד הראשון שבכניסה לחנות. אותו צעד שקובע אם ניכנס לחנות או שנסתובב ונחזור כלעומת שבאנו.

אם כן, הרושם הראשוני מתחיל עוד מחוץ לחנות. לכן, השטח שמסביב לדלת החנות וסביבתה צריך להיות נקי ומטופח. ניתן להוסיף עציצים, אביזרי תפאורה או מתקנים, בהתאם כמובן לסוג החנות וקהל היעד. חלון הראווה הוא זה שמשדר ללקוחות מהו אופייה של החנות, והגורם המכריע בהחלטת הלקוחות אם הם רוצים להיכנס לתוכה או לא. אז היכן נכנס לכאן דפוס?

בית דפוס דיגיטלי יכול להציע לך פתרונות שיווקיים לנקודות מכירה. מדובר על באנרים- כן, באנרים ממש כמו באינטרנט- שמטרתם למשוך את עיניהם של הלקוחות הפוטנציאלים כך שיהיה "קליק" והם ירצו להיכנס. ישנם סוגים שונים של באנרים, בגבהים ובצורות מגוונות, כך שניתן להתאים את הבאנר לאופי החנות. הבאנר כולל גרפיקה, תמונה ואת המסר שהחנות רוצה להעביר ללקוחות הפוטנציאלים שעומדים מחוץ לחנות. הבאנר הוא שמשכנע אותם שכדאי להם להיכנס, נותן להם "טעימה" ממה שמחכה בפנים, וביכולתו להעביר מסרים ותחושות טוב יותר מבובות מולבשות או תצוגה סטנדרטית של פריטים.

ידוע שללקוחות יש נטייה לקנות פריטים נוספים במבצע או בהנחה בעמדת הקופה. איך ניידע אותם על מבצעים? הנחות מיוחדות? פריטים מובילים? ממש כמו שיש באנרים, יש גם מיני- באנרים. דוגמאות מובילות לכך הם המיני רול-אפ, המיני אקס- באנר והמיני אל-באנר. אלו הם מיני-באנרים המיועדים להצבה ליד הקופות והם משאירים על הלקוחות רושם רב בזכות היותם אלגנטיים. כמו כן, הם מושכים את עיניהם ותשומת ליבם של הלקוחות. כלקוח, אני חש שחנות שמציבה מיני-באנר מעבירה מסר שהיא מכבדת את עצמה ואת לקוחותיה, לעומת חנויות בהן מודיעים על מבצעים בכתב יד על דפי A4 לבנים.

"רגע, סטופ! יש מבצע!". במקום לבקש מהמוכרות בחנות לצעוק זאת בכל פעם שלקוח עובר ליד מבצע, ניתן להזמין סטופר/ צנחן. הצנחן הוא הסטופר בנקודת המכירה, וכשמו כן הוא- שלט בולט ה"צונח" מהמדף וגורם ללקוח לעצור (סטופ). גודלו כגודל גלויה ומתלווה אליו פס שקוף או לבן להדבקה באורך 20 ס"מ. הסטופר מודיע כי במדף זה יש מבצע/ הנחה ומשום שהוא בולט, הוא מושך תשומת לב.

גם הצבת מוביילים בחלון הראווה ובתוך החנות עצמה יכולים להוסיף עושר רב לנוף ההוויתי של החנות. מוביילים מושכים את העין וגם את.... היד. אותו אינסטינקט ילדות שמושך את מבטו של התינוק מעלה, וגורם לו להושיט את ידו השמימה, תקף גם לגבי מבוגרים. האינסטינקט לעולם לא נמוג, ומבוגרים אוהבים להביט במוביילים, לשחק בהם ולסובב אותם. לכן, מוביילים מהווים כלי מעולה להעברת מסרים. ניתן לעצב אותם בצבעים מושכי עין ובצורות שונות, בהתאם למוצר או לרעיון שהחנות מעוניינת למכור. ניתן לעצב את המובייל בצורת המוצר המועדף או המוביל בחנות וכך להביא לתשומת לב מוגברת אליו.

גם הקאט- אאוט מוביל לאפקט הוואוו. הקאט אאוט הוא חיתוך צורני ממוחשב הנעשה במכונת חיתוך. המתקן מושך תשומת לב בגלל שניתן לעצבו בכל צורה שתחפצו, בין אם בצורת המוצר, דוגמנית, דמות מהסרטים ועוד. הקאט אאוט משדר קידמה ויכול להתאים לטווח רחב של צרכים וקהלי יעד.

קמפוס לדפוס דיגיטלי מספקת מגוון של פתרונות עיצוב באמצעות מתקני תצוגה לחנויות ולנקודות מכירה. חנויות ורשתות נמדדות על ידי לקוחות בהתאם ליכולתן למשוך אותם פנימה, ולעורר את תגובתם לרכישה. ניתן להעלות את אחוזי ההצלחה באמצעות שימוש בגירויים שונים כמו באנרים, מיני-באנרים, סטופרים, קאט אוטטים, ועוד. לפתרונות תצוגה נוספים ולתמונות המוצרים המופיעים כאן, ניתן להיכנס לאתר שלנו http://www.campus.org.il/.
רמי כהן, מנכ"ל
קמפוס לדפוס דיגיטלי
http://www.campus.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב